7 Cara Tingkat Fokus Anak Semasa Belajar

Suatu hari Bruce Lee pernah berkata “aku tidak gentar behadapan dengan orang yang berlatih 10,000 jenis tendangan tetapi aku akan gentar berhadapan dengan orang yang berlatih satu jenis tendangan sebanyak 10,000 kali.”

Ini menandakan apabila kita FOKUS melakukan sesuatu perkara dan FOKUS melakukannya berkali-kali, kejayaan pasti berlari mengejar kita. Sekarang anda sudah tahu formula kejayaan. Kuncinya, bagaimana mahu FOKUS? Mahu FOKUS dengan gembira?

Ini cara NARINAR Clarite FOKUS membantu anak mommies

1. Tingkatkan fokus

Fokus ni perlukan latihan. Mula-mula kita latih anak fokus 3 minit kemudian 5 minit. Lama-lama dia akan boleh fokus melakukan sesuatu tugasan. Minyak pati helichrysum dalam Claritie akan buat darah beredar keseluruh badan dengan teratur.

Darah kan bawa oksigen, jadi otak akan cukup oxygen jadi tak terganggu dengan perkara lain.

2. Fokus melakukan tugasan untuk jangkamasa sesuai

Nak siapkan kerja sesusah mana pun akan jadi mudah bila si comel fokus. Nak buat matematik, nak menulis, nak kemas rumah pun boleh bila fokus. Golekkan Claritie sebelum mula belajar. Campuran minyak pati Claritie akan merangsang minda bawah sedar supaya menyiapkan tugasan hingga selesai.

3. Kurangkan pemikiran samar-samar

Pernah tak mommies bercakap dengan anak depan mata. Dia pandang mommies tapi pandangannya kosong. Tak beri respond pada apa yang mommies cakap. Atau cuba mommies bayangkan mommies tidak tidur 3 hari semasa berpantang lepastu mommies cuba selesaikan soalan matematik.

Dapat bayangkan keadaan mcm tu?

Itu yang berlaku dalam otak anak mommies bila mommies bercakap dengan dia tapi dia tak ada respon. Lepas ni tak perlu risau lagi. Golekkan Claritie untuk kurangkan pemikiran samar-samar di tu ye berkat manfaat minyak pati helichrysum supaya mommies lebih seronok berbual dengan anak.

4. Minda bertenaga

Kalau nak badan bertenaga kena makan makanan yang berkhasiat. Kalau nak minda bertenaga kenalah beri minda NARINAR Claritie yang kaya dengan minyak pati helichrysum, frankincense, chamomile, sandalwood dan lain-lain.

5. Tingkatkan kesedaran minda

Badan di dalam kelas tapi minda dah terawang-awang sampai ke Kidzania. Macam manalah nak dengar cikgu cakap kan kalau macam tu. Nanti nak buat kerja sekolah dah tak tahu.

Golekkan NARINAR Claritie di bahagian tample kepala untuk segarkan minda dengan manfaat frankincense. Lepas ni mesti mommies tak sabar nak jumpa cikgu semasa hari penyerahan report card!

6. Sokongan emosi sedar & ‘grounded’

NARINAR Claritie bantu anak fokus dengan beri sokongan emosi sedar & ‘grounded’. Minda dah bersedia nak belajar tapi rasa tak ada ‘mood’ nak buat kerja. Pernah rasa macam tu? Kalau mommies pernah mestilah anak pun ada rasa macam itu juga.

Hati-hati ye mommies. Jangan marah dulu kalau anak tak nak belajar. Golekkan NARINAR Claritie supaya anak sendiri ambil buku dan duduk siapkan kerja sekolah sendiri ???? Itu baru betul.

7. Seimbangkan emosi

Perasan tak, badan kita kalau kita sedih mesti mudah demam. Sebab itulah keseimbangan emosi sangat penting untuk anak fokus belajar. Kekayaan minyak pati frankincense akan seimbangkan emosi yang rasa nak marah, memberontak tu. Mommies rasa nak marah juga? Cuba golekkan Claritie juga tau.

Dengan bahan-bahan semula jadi inilah selamat untuk si comel mommies belajar dengan lebih seronok dan penuh bersemangat. Dapatkan NARINAR Clarite di sini atau hubungi konsultan NARINAR anda.

 

Write a comment

Your email address will not be published. All fields are required