Essential Oils untuk diffuser

Ada 3 cara yang biasa orang gunakan essential oils ni. Pertama sapuan terus pada kulit. Kedua titiskan dalam air mandian. Ketiga deep inhale.

Cara ketiga ni walaupun nampak biasa tapi kesannya paling cepat. Cuba bayangkan kalau bau masakan Ibu di dapur terus rasa lapar. Macam tu juga dengan aroma minyak pati ni. Bau je pun dah boleh sihat.

Tak perlu lagi bergelut dengan anak suruh makan ubat. Cara deep inhale paling cepat 

  1. Titiskan 1-2 titis campuran minyak pati NARINAR pilihan anda pada tapak tangan yang bersih.
  2. Gosok kedua belah tangan
  3. Tekup kedua tapak tangan pada hidung
  4. Tarik nafas dalam-dalam dan rasakan aroma minyak pati mengalir dalam darah
  5. Ulang langkah 3 kali sehingga anda rasa lega.

Selain itu anda juga boleh gunakan diffuser. Diffuser yang anda patut pilih ialah diffuser ultrasonik macam Nanion dari NARINAR.

Nanion diffuser ultrasonik digunakan untuk sebarkan partikal mikro minyak pati ke dalam udara. Gunakan Nanion dalam bilik semasa tidur malam atau di ruang tamu semasa berehat bersama keluarga tercinta.

Bila malam, gunakan Nanion bersama NARINAR Sidrie. Tidur lena sampai pagi yang anda dah lama tak dapat tu kini kembali. Si comel pun tidur awal. Dia tak lagi meragam tahan mata kerana tak mahu tidur.

Bila duduk di ruang tamu, risau nyamuk gigit kulit gebu si comel titiskan NARINAR Ellgrie ke dalam Nanion. Aroma serai wangi memang nyamuk terbang jauh-jauh.

Bila si comel mula hidung berair dan nampak macam nak demam titiskan NARINAR Frankie ke dalam Nanion. Minyak pati Frankincense dalam NARINAR Frankie ini akan membuatkan hingus mengalir laju dan elak terjadinya demam dan batuk.

Anak malas buat kerja sekolah? Titiskan NARINAR Claritie ke dalam Nanion. Minyak pati Helichrysum akan melancarkan peredaran darah. Barulah oksigen yang cukup sampai ke otak dan buat anak rasa bertenaga dan lebih bersemangat untuk siapkan kerja sekolah hingga selesai.

Write a comment

Your email address will not be published. All fields are required