3 Jus Bersihkan Usus Besar Dengan Serta Merta

3 Jus Bersihkan Usus Besar Dengan Serta Merta

Usus besar ialah organ penting dalam sistem pencernaan. Tugas usus besar ialah menyiapkan sisa makanan yang tidak diperlukan untuk dikeluarkan dari badan. Bakteria akan pecahkan mana-mana bakteria yang tertinggal dan menyerap air.

Jika usus besar tersumbat, bahan buangan tidak dapat keluar dari badan dengan baik dan bahan dari usus kecil tidak dapat melalui usus besar. Jika masalah ini berlarutan dalam jangka masa yang lama ia akan bawa masalah yang lebih besar yang kita biasa panggil sembelit.

Inilah sebabnya anda perlu jaga colon supaya sentiasa sihat dengan 3 jus ini.

  1. Jus Prun

 Buah prun terkenal dengan ciri-ciri laktatif. Makan prun kering, segar ataupu dalam bentuk jus. Jus prun bukan saha bantu kerapkan pembuangan, ia juga memperbaiki tektur najis yang buatkan ia untuk melepasi usus besar.

Jus prun sangat efektif dan dicadangkan untuk kanak-kanak dan bayi yang menghadapu sembelit.

 

  1. Jus Epal

Jus epal mengandungi pectin, iaitu fiber yang mengumpulkan bahan-bahan dalam usus menjadi satu ketulan dan buang apa-apa yang buat sistem pencernaan anda tersumbat. Fiber sangat penting dalam diet yang sihat. Jus epal akan cukupkan jumlah fiber yang badan anda perlukan jika ianya terkurang.

 

  1. Jus Halia

Jus halia tidak dikomersialkan seperti jus prun dan jus epal. Namun jus halia merupakan salah satu pembersih kolon atau usus besar. Halia mempunyai banyak ciri-ciri anti-oksida dan anti-radang yang menyokong kesihatan sistem pencernaan. Ia akan bantu makanan melalui perut lebih cepat. Dalam masa yang sama ia akan mengurangkan rasa tidak selesam dan kembung perut.

Amalkan jus ini sekurang-kurangnya seminggu sekali.

Jika anda mahu bersihkan colon si comel, gunakan lah NARINAR Ellgrie. Formula NARINAR Ellgrie mengandungi minyak pati serai wangi, lemon, peppermint dan aloe vera. Bahan-bahan ini terbukti melancarkan sistem penghadaman dan pencernaan si comel.

Cara menggunakannya cukup mudah. Anda hanya perlu sapukan 2-3 titis NARINAR Ellgrie secara membukat arah jam ke perut si comel. Lakukan urutan ini sebanyak 2 kali sehari selepas mandi.

Mahu tahu cara urutan dengan lebih terperinci?

Hubungi konsultan NARINAR anda sekarang.

Back to blog