3 TIPS PALING BERKESAN UNTUK PARA ISTERI MENGHENTIKAN TABIAT ROKOK SUAMI SELAMA-LAMANYA

3 TIPS PALING BERKESAN UNTUK PARA ISTERI MENGHENTIKAN TABIAT ROKOK SUAMI SELAMA-LAMANYA

Tahukah anda, orang sekeliling yang menghidu asap rokok lebih terkesan daripada perokok sendiri? 


Kita sering mendengar keluhan para isteri terutamanya yang sudah bosan dengan tabiat si suami yang berat meninggalkan rokok. Penting bagi golongan isteri menghentikan tabiat merokok si suami dan membantunya melupakan rokok untuk selama-lamanya.

 


Ini dia 3 tips untuk menghentikan tabiat merokok suami dengan mudah 

 

 

 

  1. Kerap Memberi Sokongan
  • Anda sebagai isteri perlu memberi sokongan dan dorongan yang kuat kepada suami untuk melupakan rokoknya. Kata-kata ransangan dan nasihat yang baik boleh menjadi azimat dan membentuk tekad bagi suami untuk meninggalkan tabiat buruknya. Namun anda jangan terlalu memaksa Si Dia. Berikan dia ruang dan peluang untuk berubah.

 

 

 

  1. Alihkan Perhatian Suami
  • Ajak suami anda berjalan-jalan sambil makan angin, atau pun ajak dia melakukan aktiviti riadah bersama-sama untuk membuatkan dia lupa akan rokoknya. Contoh berjogging dan berjalan-jalan di sekitar taman rekreasi bersama-sama. Jangan tinggalkan dia sendirian.

 

 

     3. Hidu Bau-bauan Aromaterapi

  • YA. Menghidu bau-bauan aromaterapi dapat memberi satu kelegaan yang nyaman. Secara tidak langsung dia akan hilang ketagih dengan bau rokoknya. Antara aroma yang membantu Si dia menghilangkan ketagihan rokok ialah Black Pepper. Dan Black Pepper ini ialah salah satu sumber ramuan utama dalam Narinar Deep Must-cle.

 

Sebagai pasangan yang prihatin para isteri harus menyokong penuh Si Suami untuk berubah dan meninggalkan tabiat buruk merokok demi kesejahteraan keluarga dan kebahagian rumahtangga.


#NARINAR
#KeluargaSihat 

Back to blog