ESSENTIAL OIL BERKESAN REDAKAN DEMAM PANAS SI COMEL

ESSENTIAL OIL BERKESAN REDAKAN DEMAM PANAS SI COMEL

Zaman sekarang teknologi semakin canggih. Mudah untuk mengesan suhu badan normal untuk anak anda. Tapi sejauhmanakah pengetahuan kita mengenai ketetapan yang betul dalam merekodkan suhu badan anak.

 

Suhu badan yang normal bagi seorang kanak-kanak berusia 3 hingga 10 tahun adalah pada purata 3.55-3.75 ℃ Manakala suhu badan yang normal bagi seorang bayi berusia kurang 2 tahun adalah sekitar 36.6-38 ℃. Suhu melebihi 38 ℃ sedikit bahaya untuk seorang bayi dan mungkin ia sudah mengalami siptom demam seperti panas badan, dahi dan belakang badan.

 

Tahukah anda yang Essential Oil sangat berkesan untuk menurunkan suhu badan ketika demam? Bagaimana?

 

Myrrhh

 

Khasiat tumbuhan yang terdapat dalam Essential Oil seperti Frankinsence dan Myrrhh yang telah digunakan sejak zaman tamadun Mesir Kuno lagi. Ia terbukti berkesan menurunkan suhu badan ketika demam dengan cepat. Tumbuhan Myrrhh serta Lemon juga mempunyai antiseptik yang dapat menentang bakteria serta mampu melegakan luka ringan.

 

Essential oil sangat mudah digunakan. Hanya titis di tapak tangan dan sapukan pada kawasan badan seperti di sekitar hidung untuk melegakan selsema, batuk dan demam. Juga berkesan digunakan secara mandian dan diffuser.

 

 

Menariknya produk Narinar Frankie ada semua ramuan yang disebutkan tadi. Dirumus khas melalui campuran seperti Frankinsence, Myrrh, Lemon, Lavender dan Peppermint. Ianya juga telah dicampurkan jumlah minimum minyak pembawa dan selamat di sapukan pada kulit bayi.

Back to blog